Læs mere om

Vores praktisk info

OM AT HANDLE MED SALT & PEBER
Hos Salt & Peber ønsker vi, at vores kunder altid skal føle sig trygge, når de handler på vores hjemmeside. Derfor har vi valgt at få det blå e-mærke, som er den danske organisation E-handelsfondens garantimærke for sikker nethandel.

Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til E-handelsfondens forbruger-hotline. Vil du vide mere om, hvad e-mærket står for, kan du læse det her: www.e-handelsfonden.dk

BESTILLING, BEKRÆFTELSE OG BETALING

MINIMUMSBESTILLING
Vi har en minimumsbestilling fra 4 kuverter på menuer, og fra 8 kuverter på alle buffeter, frokost, brunch m.m. 

BESTILLING
Du kan bestille pr. telefon eller på hjemmesiden. Vi anbefaler, at du bestiller maden i god tid – men vi er også fleksible og kan håndtere ordrer, som kommer frem til 2 dage før arrangementet, dog med forbehold for at køkkenet er lukket for flere bestillinger. Er der mindre end  3 dage til den ønskede leveringsdato, skal du kontakte os på kundeservice for at afgive din ordre. Når du bestiller med mindre end 8 dage til levering, er din ordre bindende.

ORDREBEKRÆFTELSE
Inden for en time efter onlinebestillingen modtager du en foreløbig ordrebekræftelse på e-mail og inden for to hverdag skal du modtage din endelige ordrebekræftelse pr. mail. Har du ikke modtaget din endelige ordrebekræftelse bedes du kontakte vores kundeservice

Vælger du at bestille over telefonen, sender vi bekræftelsen på e-mail.

BETALING
Betalingen af maden skal ske 8 dage før leveringen. På ordrebekræftelsen vil den nøjagtige dato for indbetalingen fremgå. Er der mindre end 8 dage til leveringsdatoen, når du bestiller, skal indbetalingen ske hurtigst muligt, dog senest 2 dage før levering.

Du kan betale med dankort, i banken eller på din netbank. Det er det vigtigt, at du husker at oplyse ordrenummer.

Du kan også vælge at betale med dankort, ved bestilling online. Beløbet vil blive trukket på dit dankort  ca. 4-8 dage før din ønskede leveringsdato.

Vælger du bankoverførsel ved bestilling, skal du overføre via din netbank senest 8 dage før ønsket leveringsdato.

Betales der med Dankort/ mobilepay, vil betalingen fremgå på dit kontoudskrift som  S & P service aps, der har trukket pengene. 

Du kan vælge at oprette din ordre som virksomhed, og du vil få tilsendt en faktura. Du kan også bruge EAN nr. hos Salt og Peber

TRANSPORTOMKOSTNINGER OG LEVERING
Alle priser på vores hjemmeside er eksklusive leveringsomkostninger.

TRANSPORTOMKOSTNINGER
Det er afstanden til køkkenet, der bestemmer prisen på leveringen. Her på hjemmesiden kan du under "Leveringspris" taste dit postnummer samt den ønskede leveringsdato ind – så får du oplyst din leveringspris. Vi leverer gerne til over 60 km. i så fald bedes du kontakte kundeservice

De varme retter bliver leveret i termokasser, og de bør ikke stå i mere end højst 3 timer før de opvarmes til mindst 75 grader eller nedkøles. De kolde retter kommer klar til at servere. Chaufføren sørger for at bære maden ind og gennemgår sammen med kunden det bestilte. Det er en god idé, at ovnen er opvarmet, og at der er plads i køleskabet til de retter, der eventuelt skal på køl.

CHAUFFØREN
Vi gør opmærksom på, at maden leveres af ikke-kokkeuddannede chauffører.

SERVICE OG EMBALLAGE RETUR
Returemballage og det lånte service skal rengøres. Vi afhenter gerne på et aftalt sted, hvis du ønsker det. Som udgangspunkt vil vi hente det rengjorte service mandag, tirsdag og evt. onsdag i efterfølgende uge. Vi påtager os gerne rengøring af emballage og service, hvis det aftales. Prisen er i så fald 10 kr. pr. person, dog minimum 250 kr.

Returemballage kan også efter aftale afleveres direkte til køkkenet. Aftale om aflevering/afhentning af service skal træffes før dit arrangement.

ÆNDRING AF EMBALLAGE
Ved ændring fra service til engangsservice er prisen i så fald 10 kr. pr. person. Dette skal aftales senest 8 dage før levering.  

RÅDGIVNING OG ÅBNINGSTIDER
Vores kundecenter har åbent mandag til fredag fra kl. 8.30 til kl. 13.00 Uden for åbningstiden har alle køkkener en vagttelefon, hvis der skulle opstå problemer vedr. levering eller lign. Se under nederst på jeres ordrebekræftelse "køkken vagt telefon", nummer er kun til brug på selve dagen.

REKLAMATION
Skulle der være noget ved din bestilling, som ikke lever op til dine forventninger, bedes du kontakte køkkenet straks deres nummer står på jeres ordrebekræftelse. er de ikke i stand til at afhjælpe problemet bedes i skrive til vores kundeservice den første hverdag efter dit arrangement. Gerne med foto dokumentation.
Eventuelle reklamationer skal være modtaget på mail info@saltogpeber.com senest 4 dage efter arrangementsdato.

I TRAVLE PERIODER
I vores travle perioder kan der forekomme små justeringer af den leverede menu. Det betyder at kød eller salater mv. kan være ændret eller suppleret op med noget tilsvarende......og en lille eksra ting.
Dette for at sikre, at I får mad nok til hele selskabet. Der kompenseres ikke herfor

ÆNDRING AF ORDRE
Ændring af bestilling/fortrydelsesret: Du kan naturligvis frit ændre i den bestilte menu og antal kuverter helt frem til 8 dage før dit arrangement. For at ændre din ordre skal du kontakte vores kundeservice via mail på info@saltogpeber.com

AFBESTILLINGSFORSIKRING
Meget kan ske i løbet af nogle dage og uger. Derfor anbefaler vi dig, at du sikrer dig ved at tegne vores afbestillingsforsikring – så får du pengene retur, hvis dit arrangement må aflyses på grund af alvorlig sygdom eller ulykke.

Med vores afbestillingsforsikring til 99 kr. har du sikret dig, hvis uheldet skulle være ude, og jeres fest skal aflyses inden for 1-8 dage før festen på grund af akut sygdom eller lignende. Afbestilling skal ske skriftligt eller pr. telefon i kontorets åbningstid og bekræftes derefter skriftligt.

Her er betingelserne:
1. Dækning: Beskyttelsen dækker maksimalt det beløb, som du har bestilt mad for hos Salt & Peber. Transportomkostninger er også dækkede.

2. Betingelser: Forsikringen dækker, hvis arrangementet skal aflyses på grund af død, alvorlig akut sygdom, hospitalsindlæggelse, lægeordineret sengeleje eller det, der sidestilles hermed. Lægeerklæring skal fremsendes. Udgiften hertil afholdes af dig.

3. Familien dækkes: Hvis en af de i pkt. 2 nævnte hændelser rammer din nære familie (ægtefælle eller børn).

4. Undtagelser: Når sygdommen ikke er akut, og når årsagen er en anden, f.eks. fortrydelse, ændrede planer, manglende tilslutning, vejret, pandemier (herunder Corona) med mere.

5. Særlige betingelser: Afbestillingsforsikring gælder kun, når den er bestilt samtidig med maden eller senest 1 døgn efter. Kontroller selv, at du modtager en bekræftelse på beskyttelsen. Den omfatter ikke skade eller udgifter, der er dækket af anden forsikring eller af andre.

Prisen på kr. 99.00 refunderes ikke, efter at afbestillingsforsikringen er bestilt, og ordrebekræftelse er fremsendt.





Vi bruger cookies på siden.

Hvis du fortsætter på siden, accepterer du vores brug af cookies. Du kan læse mere ved at klikke her.

x